Upp och hoppa!

Så började verkligen min dag.
 
Somnade tydligen om imorse efter väckaren ringt så när det var en halvtimme kvar tills lektionen började så vaknade jag igen. Tack och lov hann jag dit så satt och hade hjärngympa med innehållet i matteböckerna ungefär en och en halv timme tills det äntligen var dags att gå till gymmet.
 
Idag var planen crosstrainer och kondition samt uppstart av denna månadens mål. Spurtade på 30 min på corsstrainern och runt 25 min så började jag få ont i knäna så blev helt lagom med 30 min. Testkörde lite intervaller på olika motstånd och svetten började snabbt rinna. Phu jobbigt men nyttigt!
 
När jag hade svettas klart på crosstrainern så gick jag bort till bänkarna och gjorde min magövning. Kommer absolut inte ihåg vad den heter men man ligger på bänken och håller i sig och sen pendlar man benen i luften upp och ner. Sjukt jobbigt men har som mål den här månaden att varje gång jag besöker gymmet göra den 10repsx3set. Får inte till någon bra teknik på vanliga sit ups så ändrat övning och hoppas på bättre resultat. Måste börja någonstans och bålen känns som en bra uppstart.
 
Just nu sitter jag med darling i soffan och umgås lite och tittar på tv innan det blir mat och sedan ridskolan och terminens första lektion.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjugondenovember.blogg.se

Häng på i min värld :) 26 år med ADD och drag av Aspergers. Tycker om skönthet, inredning och mycket annat samt mitt minimonster till katt. Skriver om hur det är att leva i min värld med allt vad det innebär med upp och ner.

RSS 2.0