Städa städa städa

Jojjo städat så ögonen gått i kors idag. Känns som jag hunnit med massor men även har massor kvar.


Underbar känsla när man har gjort klart ett rum och kan stryka på listan det som är gjort. Listor är en gudagåva när man är som mig och lätt för förvirrad vad jag gjort och vad som är kvar att göra. Check så är man klar - mycket nice. 

Har två rum kvar plus bänkarna i köket med disk och sånt. Gått eunt och irriterat mig på diskbänken hela dagen men prioriterat annat istället så det får bli röjt imorgon där istället. Dammat överallt iaf och hunnit med att möblera om gästrummet, jag i ett nötskal det. Ska städa och slutar med att jag flyttar runt saker också. Men blev riktigt bra så väldigt nöjd med det. Katträdet fick en mycket bättre placering så GiGi är överlycklig och har levt rövare i gästrummet så mattan är ett enda skrövel och leksakerna jag samlat ihop i trädet ligger på alla möjliga ställen. Men lycklig GiGi, lycklig matte. 

Satte även upp lite kort som jag tänkt göra sen innan jul men inte kommit mig för så nu blev det gjort. Lite tårar och så men bara bra att få lufta känslorna. Är ändå så nyss som lilla voffsingen fick somna in så det kan behövas. 

Dock fick jag världens ångest när jag plockade fram tavlan efter mormor och det har hänt något så det är trasigt på duken. Hade tänkt hänga upp den men icke sa nicke, googlat som en manisk efter någon som kan laga den, fått den efter mormor så affektionsvärdet är svinhögt minst sagt, men googlingsskillsen är värdelösa eller så fanns inget för hittade inget. Får göra nytt försök senare. 

Kämpogt med maten idag har det varit också så i skrivandet stund är jag vrålhungrig men kan inget äta och hur det ska gå att sova i natt det märker den som lever imorgonbitti. Redan stressat upp mig då jag har massor att göra i morgon vilket inte hjälper och kan jag inte sova kan jag glömma att orka gymma, vilket huvudet behöver så det håller sig lugnt och fint. 

Bah! 

Åhhh! :(

Får försöka hitta något som går att äta och hoppas det räcker. Grymma öde, tänk om jag kunde slippa denna ätstörning. 

Ja ja jag får göra det bästa av det hela och avslutar med bild på bilderna.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjugondenovember.blogg.se

Häng på i min värld :) 26 år med ADD och drag av Aspergers. Tycker om skönthet, inredning och mycket annat samt mitt minimonster till katt. Skriver om hur det är att leva i min värld med allt vad det innebär med upp och ner.

RSS 2.0