2017 har börjat

Oj oj här ekar det tomt. Så kan det gå när det händer så mycket så det inte hinner skrivas. 


Nyårshelgen var jättetrevlig och fick klappa lite på hästar så stillat abstinensen lite grann. Tur ridterminen börjar nästa vecka. Ska bli jätteroligt för saknat stallet och hästarna massor under lovet.

Igår var Maria och Emelie här och umgicks lite. Slutade med surr om allt möjligt och fika till midnatt så var helt slut när jag rasade ner i sängen med GiGi som somnade snabbare än mig. 

Idag har jag kämpat på med att packa ner alla julsaker i sina lådor igen och bära dem till förrådet. Känns underbart att de är borta nu även om det är roligt att plocka fram dem inför jul. Brukar känna mig lagomt less precis till nyår så men då hände så mycket så blev nu några dagar senare istället. Granen rev jag tidigare pga att vissa små pälsklädda fröknar tycker det är superroligt att klättra i den och leta pingis med kulorna och använda glittret till lianer. Megaless på att vakna flera gånger per nattså till slut åkte den in i gästrummet där jag kunde stänga in den på natten. 

Haft brutal träningsvärk sen senaste passet jag gjorde på nyårsafton så lutar åt att jag susar till gymmet imorgon, börjar bli otroligt rastlös igen. Är väldigt sugen på att skaffa en crosstrainer att ha hemma så jag kan konditionsträna bättre och kan träna även när jag inte orkar eller kan ta mig till gymmet. Vill ha ett elastiskt band också så får spara lite och börja leta.

Just nu är sparfokus på en tvättmaskin för blir galen på folk som inte kan hålla fingrarna ifrån andras tvättider. Samt att det vore en enorm underlättning för mig som inte behöver kämpa på för att tvätta flera timmar under ett pass. Inte jättelätt att boka tvättid när det bor så många i huset. 

Kan inte komma något bra att avsluta med så blir så här helt enkelt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjugondenovember.blogg.se

Häng på i min värld :) 26 år med ADD och drag av Aspergers. Tycker om skönthet, inredning och mycket annat samt mitt minimonster till katt. Skriver om hur det är att leva i min värld med allt vad det innebär med upp och ner.

RSS 2.0