Uppåt

Idag har varit en mycket bättre dag hittills. 


Började med en lång sovmorgon, behövs det så varför inte... Tog en lugn lättare frukost framför tvn innan jag drog på gymkläderna och kände mig lycklig över lite tid på gymmet igen efter min blixtförkylning på en och en halv dag som jag känt mig bra ifrån tills jag drog på jackan och började snora. J*vla skit! Blev supersur men susade iväg ändå och ändrade min träningsplan istället. 

In på gymmet och gick på gåbandet ca 25 min innan jag gick ut på golvet och upptäckte att jag var helt själv. Lite i min egen värld kanske ibland. Började med djupa benböj på bänk med en 4kg vikt, 10 reps, 3 set. Sen testade jag en ny övning som tar både på benen och nedre ryggen. Tog några reps innan jag fick fatt på tekniken men sen så körde 10x3 på den med och fy fasen vad den tog på benen! Rann verkligen svett av mig och benen darrade. Hej svag och otränad ungefär. Men var jätteroligt då den tog på precis rätt muskler jag har problem med. 

Hämtade andan och gjorde iordning för nästa nya övning att testa. Helt sjukt slut då men ville verkligen testköra övningen så sagt och gjort. Upp på bänken och lite trassel senare när jag kände mig som en tokfia som inte visste vad jag gjorde så lyckades jag göra några darriga reps. Otroligt nöjd med mig själv och där avbröt jag passet och susade vidare. 

Fick hjälp av mamma att stretcha idag då jag är både helt blå och stum i benmusklerna efter måndagens ridpass. Så går lite bättre att röra sig nu även om jag är trött i benen efter passet på gymmet. 

Spenderat resten av dagen med att förbereda inför fredagens middag med hjälpa av mamma och sen kom darling och vi åt tillsammans innan vi umgicks och surrade massor innan han for hem igen. Underbart med en karl som honom. 

Så nu sitter jag och GiGi i soffan och tar det lugnt innan jag ska lägga mig. Tänkte försöka plocka undan lite onödigt som står framme så det är borta tills på fredag. Vill kunna ta det lugnt hela fredagen helst så jag inte stressar upp mig i onödan som vanligt som jag alltid gör. 

Men nog om det, sitter just nu och längtar tills jag ska testa göra smoothie imorgonbitti. Bra att äta frukt men den kyckas bara mögla här hemma så då testar jag andra metoder för att då i mig den helt enkelt. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjugondenovember.blogg.se

Häng på i min värld :) 26 år med ADD och drag av Aspergers. Tycker om skönthet, inredning och mycket annat samt mitt minimonster till katt. Skriver om hur det är att leva i min värld med allt vad det innebär med upp och ner.

RSS 2.0