Så sjukt bra

Himmel vilket bra gympass det blev idag!
 
Så sjukt nöjd med hela passet, övningarna och kombinationen av muskelgrupper. Blev mest armar men tog även in mage och axlar för att variera och blev en riktigt bra kombo så hade kunnat köra massor mer egentligen men hade satt en tid när jag skulle åka därifrån så fick avsluta till slut. Kände mig både stark och peppad, armar är väl för mig det om är träligast att träna men nu kändes det som nya favoriten. Annars är benpassen toppmarkerade jämt men var mer än beroendeframkallande att se hur musklerna jobbade på i övningarna och känna hur jag kunde ta i på vikter som kändes bra och inte bara nästan det lättaste för att handen inte klarar av mer eller för att jag är för svag.
 
Kört massor med "rehabgymmande" där jag gjort övningarna, hittat tekniken men på lägre vikter eller motstånd just för att vänja in kroppen vid ansträngningen och äntligen börjar jag känna resultat av detta. Fått anpassa mig redigt mycket jämnfört med vad jag skulle viljat göra och har kört mer konditionspass än styrkepass just för att kroppen varit i så dåligt skick. Men nu!!!!! Åh vad jag är glad för detta pass!
 
Hjälpte mamma lite sen innan jag for på affären och laddade upp med mer smörgåstillbehör. Limpan och leverpastejen var slut och nästan smöret så fanns inget frukostmaterial alls här hemma. Så frukosten i morse blev en kanelknäcke och en liten kopp varm choklad. Lätt till och med för att vara mig. Köpte även mer hallon så jag kan göra mer smoothies. Testade en citron, mango, banan och vaniljyoghurt mix som blev väldigt god men supersur så behöver jobba lite mer på den. Hallon, apelsin och banan är också gott men mer sött och jag är ett stort fan av sura smaker så jag får testa mig fram vad som smakar gott helt enkelt.
 
Ikväll hade jag tänkt baka mjuk pepparkaka men glömde köpa gräddfil till det så är bara att glömma, blir grönsaker och dip istället och så hoppas jag det är något bra på tvn annars får jag se någon film då jag lagt upp planen för att ta det väldigt lugnt ikväll. Skulle vilja dra på gymmet imorgon igen och köra men vi får se vad träningsvärken har att säga till om då först och främst, lyckades stretcha armarna idag så då vet jag att jag har tränat på bra för annars känns det inte när jag stretchar alls.
 
Så so long and see ya tomorrow :)
(GiGi-standard - lägga beslag på min fot när jag kommer hem)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjugondenovember.blogg.se

Häng på i min värld :) 26 år med ADD och drag av Aspergers. Tycker om skönthet, inredning och mycket annat samt mitt minimonster till katt. Skriver om hur det är att leva i min värld med allt vad det innebär med upp och ner.

RSS 2.0